The Oregon Coast

Hejsan! Igår så vaknade jag upp i Astoria där vi sovit på hotell. Gick upp, gjorde ordning mig, åt amerikansk hotellfrukost (svensk är så mycket bättre) och sen så åkte vi runt och titta lite i Astoria. Astoria är en stad i nordvästra Oregon, och det var där upptäcksmännen Lewis & Clark avsluta deras resa genom västra USA..

Det första vi gjorde var att besöka Astoria Column, som är ett högt torn på en kulle med utsikt över staden. Där uppe så sköt vi träflygplan, vilket var rätt coolt. Efter det så åkte vi och titta lite mer, och sen åkte vi över bron till Washington (delstaten) och sen åkte vi direkt bron tillbaka. Sedan så åkte vi ifrån Astoria mot något Lewis & Clark museum. Vi var där ingefär 45 minuter, för det var inte så mycket, och sedan åkte vi mot Seaside.

Påvägen mot Seaside körde vi ut på stranden, och så åkte vi på stranden.. Jag och MacKenzie passa på att gå ut och ta lite bilder, och även leta sjöstjärnor. Oregons kust är så himla fin, även om det är väldigt grått just nu, är det så fint där ute! Iallafall så åkte vi vidare mot Seaside där vi åt på en sjödjurs-restaurang. Jag åt fish & chips, som var jättegott. Och testade även bläckfisk som Beth åt!

Efter Seaside så åkte vi till Tillamook och till deras ostfabrik. Tillamook är känt över hela USA för sin ost och sina mejeriprodukter.. Så vi passade på att köpa glass, vilket var jättegott! Jag och MacKenzie köpte även ett ko-gossedjur till Tim.

Efter Tillamook så åkte vi hem, tog ungefär två och en halvtimme att komma hem för det var vädligt dåligt väder. Efter att vi kom hem gjorde jag inget speciellt..

Idag så var egentligen mitt jullov slut, men för att det var halt på vägarna så vart skolan inställd. Något som aldrig skulle hända hemma. Så jag kunde sova ut en extra dag, vilket var skönt! Pratade med Jacob, Eric och Olivia under dagen, och på eftermiddagen åkte vi upp till Portland och PDX. På PDX åt vi och sen lämna vi av Cameron, som åker tillbaka ner till San Diego och the Marines.

Efter PDX så åkte vi till OHSU och besökte Tim! Han mådde mycket bättre än i lördags, och orkade prata med oss i ungefär en halvtimme. Var väldigt kul att träffa honom! Kom hem runt nio ikväll, och sen dess har jag inte gjort så mycket.. Ska sova nu för imorgon är det skola, och även Tie-Dye Tuesday for Tim! Ha det bäst, kram♥